Staande warming-up

Gemiddelde leestijd: 3 minuten

Deze warming up is bedoeld om het gehele lichaam op te warmen aan het begin van de dag. Het is een staande warming up zodat je deze altijd overal kunt uitvoeren. Voor mensen die moeilijk naar de grond kunnen komen en weer op kunnen staan zijn deze oefeningen ook een echte uitkomst! Voel hoe je lichaam langzaam opwarmt en onderzoek welke oefeningen meer aandacht nodig hebben.
Veel succes met oefenen!

  • plaats je handen op je knieën en begin rondjes te draaien, voel ook de beweging in je voeten en in je enkels
  • zet je voeten op schouderbreedte en draai je heupen los, maak grote bewegingen! (bijvoorbeeld 10x li en 10x re)
  • beweeg van links naar rechts, voel de stretch aan de binnenzijde van je been
  • duw de hak van je achterste voet in de grond, voel stretch aan je kuitspier
  • zet je voet verder naar achter op de tenen, buig je knie en duw je heupen naar voren (musculus Iliopsoas)
  • wil je verdiepen? breng je arm omhoog en open de zijkant van je lichaam
  • wissel van been (hou deze oefening 10-20 sec vast per kant)
  • adem in en beweeg je armen krachtig mee omhoog en naar beneden (adem uit) strek ook je vingers
  • adem uit en kom voorover, zoek de stretch aan de achterkant van je been door 1 knie om en om te buigen
  • houd 1 knie gebogen en loop met je handen naar je gebogen knie
  • buig je andere knie en wissel (voel de stretch daar waar aangegeven wordt op het filmpje)
  • kom terug naar het midden, pak je enkels vast, adem uit en breng je neus richting je schenen, ontspan je nek en schouders
  • wil je verdieping om de achterzijde van je lichaam optimaal los te maken? buig dan ook hier 1 knie om en om
  • adem in en rol langzaam omhoog
  • draai je heupen los, indien nodig steun je tegen een muur met 1 hand
  • draai je bovenlichaam in van links naar rechts, heupen mogen mee roteren
  • strek beide armen uit naar voren en breng 1 elleboog om en om maar achter, strek je andere arm naar voren
  • maak een bolle en een holle rug, houd de schouders laag en strek ook je vingers helemaal mee, open je borst
  • kijk links en rechtsom, houd je schouders laag
  • kantel je hoofd van links naar rechts, houd je schouders laag
  • draai je schouders grote rondes heen en terug
  • schud jezelf los, je bent er klaar voor!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *